tirsdag 1. februar 2011

Ta et strå og tre dem på...


Temaet på rommet til lille tussemor er pips og sommerfugler...
På min lille tur til Bolina i helgen fant jeg en søt girlander med fugler i papir...
Jeg ble så inspirert at jeg på min vei innom granit rasket med meg hvitt papir og hvit hyssing...
I går laget jeg kreasjonen ferdig...

Slik gikk jeg frem
Jeg søkte etter siluett sommerfugl og fugl på google images, jeg fant noen enkle her og her...
Så printet jeg ut bildene og tegnet dem litt større for frihånd
(jeg vet ikke hvordan det går ann  å forstørre slike bilder før de printes ut...)
Deretter klippet jeg ut sommerfuglen og brukte den som mal på det hvite papiret
Man klipper ut så mange sommerfugler man føler for
For å få dem til å henge pent på hyssingen klippet jeg to små hull midt på sommerfuglen
Deretter tredde jeg hyssingen igjennom og vips... en sommerfuglgirlander...

En annen fiks idè jeg snappet opp er å strikke "telysvarmere" av restegarn...
Jeg er litt manisk på det å ha partall av alle glass,
og jeg hadde tre enkle gamle glass som jeg egentlig hadde tenkt til å kaste...
Helt til jeg tilfeldigvis kom på idèen med å bruke dem som telysholdere...
Jeg strikket rett og slett litt på øyemål... så noen oppskrift har jeg ikke...
Men det går utrolig fort å strikke,
og så kan man jo bytte ut farger og mønster etter hvilken stemning man vil ha....

Ja det var mye kreativt på en gang du...
Lykke til for de som prøver seg!
Ønsker dere en fiiin kveld...
Camilla Marie...







4 kommentarer:

  1. Helt nydelig sommerfuglgirlander! Nå skulle jeg ønske jeg hadde en jente å pynte for, tror ikke guttene mine i utgangspunktet ønsker seg sommerfugler...Men et supert gavetips i allefall!!! Lykke til videre med kreative sysler! Hilsen Ingvild

    SvarSlett
  2. Så utrolig nydelig alt!
    Sommerfuglene så ikke hjemmelaget ut i det hele tatt -så flink og kreativ du er :)
    Nydelig strikk rundt glassene også.
    Har også sett det flere plasser. Må visst spørre en venninne om hun kan hjelpe meg å legge opp noen masker hi, hi. (Håpløs på strikking -jenta mi på 6 er bedre enn meg!)

    Har en velfortjent award til deg inne hos meg i gårsdagens innlegg...

    Fin kveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei Ingvild! Hva med Biler eller fly?:) Det kunne jo vært stilig:)

    SvarSlett
  4. Takk for awarden Kronprinsessene:) Så søt du er:)

    SvarSlett