tirsdag 16. februar 2010

Snublet over dette på nettet…

onmii
onmii2

Det er en smykkehenger med navnet Onmii. Ide fra Gry Wige og designet av Johan Verde.
Onmii består av et brett i akryl som kan henges på vegg eller skap. I hullene på brettet setter man inn Onmii Flower-buttons til å henge smykker på. Disse kan flyttes rundt som man selv ønsker. Så er det bare å lage sin egen utstilling av smykkeskrinet…
Er det ikke fantastisk? Morsom ide altså!

scandinaviansurface01
scandinaviansurface02
scandinaviansurface05

Det første jeg hang meg opp i, fra disse bildene jeg fant på made in norway, var “scandia lounge” stolene. Jeg bare simpelthen elsker dem. 
Men så oppdaget jeg tapetene bak fra scandinavian surface. De var jo lekre, stemningsfulle og ga meg skikkelig vårfølelse!

Her er noen deilige bilder fra Bratterud sin kolleksjon fra 1957
Scandia chair collection

scandistoel
Scandia senior easy chair 1957 

Deilig, deilig, deilig…
En dag skal jeg fylle mitt hjem…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar