søndag 18. april 2010

En helg full av veksejakker og loppefunn...

I dag har vi vært på hvitveistur... Fantastisk deilig med vår og deilig sol...
Jeg er endelig ferdig med et nytt strikkeprosjekt... En veksejakke fra nøstebarn... Den er noe av det herligste jeg har laget... Jeg byttet ut nøstebarn-garnet med Drops alpakka... Deilig... Jeg var så fornøyd at jeg jammen har begynt å lage en til... men denne gangen prøver jeg et garn i en blanding av bomull og lin... Litt mer midtsommers tenkte jeg... Knappene på denne, fant jeg tilfeldigvis i "Det Blå Huset" på Teie, hvor jeg handler alt garn... Jeg syns de gjorde seg veldig på jakka...herlig...

I går var jeg på loppis!!! Veldig morro jeg fant en del tinger og tanger å ta med meg hjem denne gangen...

Dette serviset heter "The Hunter" fra Myott... Syntes det hadde så deilig blåfarge... Det var bare en kuvert, så jeg tenkte jeg kunne bruke det som et stillben... Eller når jeg tenker meg om, kunne det vært artig å lage et etagefat ut av det...?

Jeg var på utikk etter en del norgesglass... og det fant jeg... Men da jeg kom hjem, og skulle vise til svigermor hva jeg hadde fått tak i ble hun litt paff...hun visste ikke at jeg var på utkikk etter slike glass... Så hun dro rett hjem til den overfylte kjelleren sin og hentet en haug av norgesglass!!!! Og det var visst fler der det kom fra... Ikke nok med det... men hun tok også med seg noen kjempetøffe "Le Meilleur"-glasskrukker...Da praten gikk skjønte jeg etter hvert at hun sitter på et skattekammer hjemme...Og hun syns det er superstas at jeg vil bruke noe av det gamle hun har...:) Jeg er heldig...:)

Disse gamle malte skolestolene ble også med meg hjem... De skal males, men de vil passe perfekt på kontoret mitt...

Ha en deilig søndagskveld...

1 kommentar:

  1. For noen herlige stoler. Selv uten maling er de super-fine! Tror du kan finne masse flott hos svigermoren din - heldige deg:-) Ønsker deg en fin ukestart, klem fra Kastanjedamen
    PS! Serviset er helt nydelig!

    SvarSlett